Mini Koszyk
10 Ciekawostek na temat Instagrama
Uruchomiony w 2010 roku Instagram to bezpłatna platforma do udostępniania zdjęć i filmów, która początkowo była oferowana tylko na iOS. Jednak w ciągu kilku lat stała się podstawą mediów społecznościowych, a w 2012 roku, Facebook zgarnął go za 1 miliard dolarów.
Wypromuj swój Instagram lub TikTok 🚀
Coraz większa konkurencja w social mediach nie pozwala Ci się rozwijać? Postaw na sprawdzone usługi marketingowe. Promowanie Instagram oraz TikToka nawet w 10 minut. Wypromuj swój profil już dziś!
- 🧡 Sprawdź nas 15% taniej z kodem SPRAWDZAM15
- ⚡️ Realizacja już w 10 minut
Jedną z największych ostatnich zmian na platformie była rezygnacja z wyłączności aplikacji, dając użytkownikom możliwość dostępu do swoich kont online. Ponadto sieć społecznościowa dokonała inteligentnych wyborów, przechodząc od chronologicznego kanału do algorytmicznego, pozwalając na pewną zmienność rozmiaru zdjęć i filmów i wprowadzając marketing wpływowy.
Spis treści:
- 1. Początki Instagrama
- 2. Demograficzne dane Instagrama
- 3. Zaangażowanie użytkowników
- 4. Treści generowane przez użytkowników
- 5. Instagram a treści wideo
- 6. Funkcja InstaStories
- 7. Pozostanie na czasie
- 8. Hasztagi
- 9. Statystyki dla firm
- 10. Instagram a reklamy
1. Początki Instagrama
W ciągu 2 miesięcy od otwarcia aplikacji dla publiczności, statystyki Instagrama wskazywały platformę w kierunku wielkich lig, przechylając szalę z milionem użytkowników Instagrama. Rok później dotarł do 10 milionów użytkowników.
Sześć dni przed tym, jak Facebook kupił Instagrama, platforma stała się dostępna dla Androida. W listopadzie tego roku użytkownicy Instagrama mogli skorzystać z profili internetowych. Następnie, w lutym 2013 r., firma uruchomiła swój kanał sieciowy, świętując 100 milionów użytkowników Instagrama.
Instagram wprowadził filmy w czerwcu 2013 r., a bezpośrednie wiadomości wprowadzono w grudniu tego samego roku.
Dzięki ogromnej bazie użytkowników Instagram zaczął dalej zarabiać na swoich zasobach i przyspieszać rozwój Instagrama, wprowadzając reklamy dla wybranych marek w październiku 2013 r., udostępniając je wszystkim innym we wrześniu 2015 r.
Następnie, na miesiąc przed tym, jak platforma poszła w ślady Facebooka i w czerwcu 2016 roku przeszła z kanału chronologicznego na kanał algorytmiczny, zmieniła markę, zmieniając logo.
Instagram zakończył 2016 rok odlotowym ciosem wkraczając na ring z Instagram Stories, wersją efemerycznych treści Snapchata, która trwa tylko 24 godziny.
2. Demograficzne dane Instagrama
Prawie co trzeci internauta to użytkownik Instagrama. Osiągając 1 miliard aktywnych użytkowników miesięcznie w 2018 roku, Instagram jest obecnie najszybciej rozwijającą się siecią społecznościową z 5% wzrostem na kwartał – znacznie wyprzedzając Facebooka (3,14%) i Snapchata (2,13%).
Według badania Social Media Use przeprowadzonego w 2018 roku przez Pew Research, 35% dorosłych twierdzi, że korzysta z Instagrama, w porównaniu z 28% z 2016 roku.
W rzeczywistości witryna jest zdominowana przez osoby w wieku od 18 do 34 lat, co nie jest wielkim zaskoczeniem, ponieważ Instagram kojarzy się głównie z millenialsami, przy czym grupa wiekowa od 18 do 24 lat stanowi 32% użytkowników. Amerykanie w tej grupie wiekowej podbijają te liczby – 71% Amerykanów w wieku od 18 do 24 lat korzysta z Instagrama.
Jednak bez względu na to, skąd pochodzą ludzie, użytkownicy tej aplikacji są od niej uzależnieni. Według badania Pew Research, 60% użytkowników Instagrama odwiedza witrynę codziennie, w porównaniu z 51% z 2016 r. Średnio użytkownicy spędzają od 24 do 32 minut na przewijaniu aplikacji lub publikowaniu treści każdego dnia.
3. Zaangażowanie użytkowników
Według Instagrama w sieci społecznościowej opublikowano ponad 40 miliardów zdjęć. Do czego należy dodać ponad 95 milionów dodatkowych fotografii publikowanych codziennie.
Oczywiście, duże liczby nie kończą się na postach: użytkownicy Instagrama również udostępniają około 3,5 miliarda udostępnień i polubień każdego dnia.
Statystyki pokazują, że jest to sieć społecznościowa, w której znajdują się najbardziej zaangażowani użytkownicy. Wskaźniki zaangażowania na Instagramie wahają się od 2 do 7%. To może wydawać się niskie, dopóki nie zdasz sobie sprawy, że współczynniki zaangażowania na Facebooku wahają się między 0,10% -1,5%, a na Twitterze te współczynniki są jeszcze niższe.
4. Treści generowane przez użytkowników
Na Instagramie dominują treści od śmiesznych, szczerych chwil uchwyconych kamerą po imponujące profesjonalne nagrania z drona. W rzeczywistości prawie połowa czołowych liderów content marketingu polega na UGC.
UGC wpływa również na współczynniki konwersji w branżach takich jak moda, biżuteria, obuwie, uroda i elektronika użytkowa.
5. Instagram a treści wideo
Kiedy Instagram wprowadził filmy, w ciągu pierwszych 24 godzin udostępniono 5 milionów filmów. To ponad 208 000 filmów na godzinę.
I chociaż przez jakiś czas zdjęcia nadal wzbudzały większe zaangażowanie niż filmy – tak już nie jest. W odpowiedzi na podekscytowanie użytkowników Instagrama filmami, gigant mediów społecznościowych nie poddał się. Instagram umożliwia teraz użytkownikom publikowanie filmów w różnych formatach: na żywo, opowiadania, posty i reklamy.
Ponadto Instagram niedawno wprowadził czat wideo za pośrednictwem funkcji bezpośredniego przesyłania wiadomości, a także IGTV, która umożliwia użytkownikom publikowanie dłuższych filmów – otwierając drzwi dla użytkowników Instagrama na jeszcze bardziej kreatywne sposoby tworzenia angażujących treści.
6. Funkcja InstaStories
Snapchat mógł spopularyzować efemeryczną grę w mediach społecznościowych, ale traci pozycję. Ponieważ Instagram Stories jest używany przez ponad 400 milionów ludzi dziennie.
Statystyki Instagrama pokazują, że marki z pewnością wolą Instagram Stories od Snapchata, ponieważ publikują dwa razy więcej w relacjach. Popularność wśród marek jest najprawdopodobniej związana z funkcją „Swipe Up”, która umożliwia użytkownikom mającym ponad 10 000 obserwujących zamieszczanie linków zewnętrznych, poprawiając w ten sposób współczynniki klikalności i współczynniki konwersji.
Niedawną funkcją bonusową dla tych, którzy kochają Instagram Stories, jest muzyka. Nowa funkcja umożliwia użytkownikom Instagrama nagrywanie relacji z muzyką z wewnętrznej biblioteki Instagrama. Chociaż jest dostępny tylko w wybranych krajach, wkrótce zostanie wdrożony w innych. Jakby muzyka i funkcja Swipe Up nie były wystarczające dla większości marketerów i influencerów, Instagram umożliwia także użytkownikom robienie zakupów.
7. Pozostanie na czasie
Dwie najważniejsze funkcje, które ostatnio udostępnił Instagram, to IGTV i czat wideo.
Czy zastanawiałeś się kiedyś nad zrobieniem w locie filmu na Instagram? W takim razie IGTV jest dokładnie tą funkcją, na którą czekałeś. Umożliwia on przesyłanie pionowych filmów o długości do 10 minut dla zwykłych użytkowników i do godziny dla użytkowników z większą liczbą obserwujących. Chociaż IGTV jest dostępna za pośrednictwem własnej, samodzielnej aplikacji, możesz oglądać je w aplikacji – jest to w zasadzie odpowiedź Instagrama na YouTube.
Oczywiście IGTV umożliwia oglądanie filmów osób, które już obserwujesz na Instagramie. Dodatkowo możesz wyszukiwać filmy użytkowników, które będą dostępne na ich kanale IGTV.
Funkcja czatu wideo w Instagram Direct to także poważna ekspansja w obszarze Internetu, w którym występuje ostra konkurencja – zwłaszcza Facetime, Google Chat i Facebook Messenger. Jednak ta funkcja umożliwia użytkownikom Instagrama prowadzenie czatu wideo z maksymalnie czterema znajomymi jednocześnie.
8. Hasztagi
Hasztagi są integralną częścią Instagrama. Umożliwiają znalezienie treści, co pomaga ludziom znaleźć użytkowników Instagrama o podobnych zainteresowaniach. Są również wykorzystywane przez marki i influencerów do mierzenia skuteczności ich kampanii marketingowych w mediach społecznościowych, zbierania informacji o tym, jak ich marka jest postrzegana przez użytkowników, oraz do sprawdzania, ile osób mówi o nich na platformie.
Istnieją dwa rodzaje hasztagów używanych na Instagramie: społecznościowe i markowe.
Hasztagi społeczności to bardziej te ogólne, takie jak #love, #InstaFood, #ootd, #TBT i tak dalej. Są to tagi, które użytkownicy najlepiej znają.
Dominują jednak markowe hashtagi, które są przeznaczone dla określonej marki w celu śledzenia ich kampanii generowanych przez użytkowników. W rzeczywistości 70% hasztagów jest markowych.
Jedną ze statystyk na Instagramie, na którą marketerzy i influencerowie zwracają szczególną uwagę, jest to, ile hasztagów umieszczają w poście. Chociaż użytkownicy Instagrama mogą dodać do 30 hashtagów, może to nie być najlepszy pomysł. Jak się okazuje, optymalna liczba hashtagów to 10.
9. Statystyki dla firm
Według Instagrama 80% użytkowników obserwuje co najmniej jedną firmę na Instagramie, a od listopada 2017 r. istnieje 25 milionów aktywnych profili biznesowych na Instagramie.
Oznacza to gwałtowny wzrost z 15 milionów w lipcu tego samego roku. Szacuje się, że od 2017 r. 71% firm jest na Instagramie, w porównaniu z 48,8% w 2016 r.
Ten gwałtowny wzrost profili biznesowych można przypisać funkcjom dostępnym tylko dla profili biznesowych, takim jak możliwość publikowania informacji kontaktowych, a także dostęp do funkcji reklamowych i narzędzi analitycznych na Instagramie.
Firmy inwestują czas, pieniądze i energię w Instagram nie bez powodu. Od marca 2017 r. Ponad 120 milionów ludzi wysłało wiadomość do firmy, odwiedziło witrynę internetową lub zadzwoniło i otrzymało wskazówki do firmy za pośrednictwem Instagrama. Oczywiście ludzie są zainteresowani angażowaniem się i wykorzystywaniem Instagrama jako źródła do łączenia się z firmami.
Dodatkowo wizualny charakter treści umieszczanych na Instagramie zachęca użytkowników do zakupów. Około 60% użytkowników Instagrama twierdzi, że odkryło nowe produkty za pośrednictwem aplikacji, a 72% użytkowników twierdzi, że kupiło produkt, który widzieli w aplikacji.
Kanał z możliwością zakupów umożliwia markom oznaczanie swoich produktów w postach na Instagramie. Dowiesz się, że posty można kupować na Instagramie, ponieważ w prawym górnym rogu posta znajduje się ikona torby na zakupy. Po dotknięciu zdjęcia użytkownicy mogą zobaczyć szczegółowe informacje o produkcie. Kliknięcie szczegółów prowadzi ich do zewnętrznej strony, na której mogą kupić produkt – bez opuszczania aplikacji.
10. Instagram a reklamy
Biorąc pod uwagę, że 70% postów na Instagramie nie jest widocznych, firmy inwestują w reklamy, aby ich posty otrzymywały gwarantowane wyświetlenia przez ukierunkowanych obserwujących. Na Instagramie jest ponad 2 miliony reklamodawców.
Przy tak wielu reklamodawcach korzystających z platformy nie trzeba dużo inwestować od każdego z nich, aby Instagram zgarnął duże pieniądze.