Jak zrobić live na TikToku

Jak zrobić live na TikToku? Poradnik 2022

Zasięgi TikToka są imponujące i pomagają zdobyć popularność osobom, które poza aplikacją pozostają anonimowe. Filmy są na tyle wciągające, że odbiorcy są wprost uzależnieni od TikToka. Warto utworzyć tam konto, by promować nie tylko filmy, ale także relacje na żywo. Sprawdź, jak zrobić live na TikToku i wykorzystać potencjał tego narzędzia do promocji swojej twórczości.

Jak zrobić live na TikToku?

Transmisja na żywo pomaga zdobyć rozpoznawalność na TikToku. Dzięki naszej instrukcji, dowiesz się, jak stworzyć live krok po kroku.

  1. Otwórz aplikację TikTok i zaloguj się na swoje konto.
  2. Następnie naciśnij przycisk “Dodaj” znajdujący się na dole ekranu.
  3. Z wyświetlonego menu wybierz opcję “Live”.
  4. Na ekranie wyświetli podgląd transmisji. W tym miejscu można ustawić tytuł filmu oraz włączyć lub wyłączyć komentarze. Dostępne są tu również efekty i filtry, dzięki którym materiał będzie ciekawszy.
  5. Po dokonaniu niezbędnych konfiguracji należy nacisnąć czerwony przycisk, który uruchomi relację wideo. Od tej pory transmisja jest rejestrowana i widoczna dla użytkowników.
  6. Po zakończeniu nagrania należy nacisnąć na czerwony przycisk w celu zamknięcia liva. Warto mieć na względzie, że w przeciwieństwie do dodawania zwykłego filmu, w tym wypadku treść nie zostanie zapisana. Film zniknie natychmiast po zakończeniu nagrywania.

Wypromuj swój Instagram lub TikTok 🚀

Coraz większa konkurencja w social mediach nie pozwala Ci się rozwijać? Postaw na sprawdzone usługi marketingowe. Promowanie Instagram oraz TikToka nawet w 10 minut. Wypromuj swój profil już dziś!

Wymagania do prowadzenia audycji live na TikToku

Aby otrzymać dostęp do prowadzenia transmisji na TikToku trzeba spełnić wymagania serwisu. Przede wszystkim transmisje są dostępne dla ludzi powyżej 16 lat. Wiek użytkowników jest weryfikowany na podstawie formularza wypełnianego przy zakładaniu konta. Kolejnym wymogiem do prowadzenia audycji live na TikToku jest posiadanie co najmniej 1000 obserwujących. Wszyscy, którzy spełniają te warunki mogą bez problemu tworzyć treści w transmisjach na żywo.

Live na TikToku – jak zarabiać na transmisjach?

Zawód influencera jest coraz bardziej powszechny i popularny. Każdy chce dziś czerpać zyski ze swojej twórczości. Jak wygląda monetyzacja w tym zakresie? Otóż TikTokerzy prowadzą relację i otrzymują dotacje od widzów, czyli tzw. gifty. Autorzy otrzymują je w formie monet, które zamieniają się w diamenty. Są one wypłacane na konto PayPal. Wiele wskazuje na to, że niedługo pojawi się opcja sprzedaży produktów podczas audycji live, jak ma to miejsce w Chinach.

Poza donejtami na TikToku można zarobić poprzez promowanie produktów znanych marek. Ta metoda jest przeznaczona dla użytkowników posiadających duże zasięgi. Coraz więcej firm chce w ten sposób docierać do swoich odbiorców, co jest substytutem wykorzystywania znanych wizerunków w reklamach. Aby zostać influencerem po rozwoju kanału warto jest skontaktować się z dużymi firmami i zaproponować im współpracę.

Inne sposoby zarabiania na TikToku

Przychód z TikToka ma różne oblicza. Jednym ze sposobów na motywację pasji jest sprzedaż konta. TikTokerzy mogą sprzedać swoje konto, które zyskało już popularność. W tej sytuacji klientami są firmy, chcące docierać do wielu odbiorców w krótkim czasie. Aby konto nadawało się do sprzedaży musi ono wykazywać duże zasięgi, posiadać wielu fanów oraz doskonale wstrzelić się treściami w algorytm.

Aby zarobić na TikToku można skorzystać z platformy reklamowej AdsTikTok. Pozwala ona dotrzeć do nowych odbiorców i budować zasięgi. Zasada działania platformy jest analogiczna do Google Ads i jest przeznaczona dla mniej doświadczonych użytkowników.

Sposobem na zarobek z TikToka jest także konsulting i zarządzanie kontami. Tę ścieżkę polecamy Tiktokerom z bogatym doświadczeniem. Działalność polega na pomocy innym użytkownikom w rozwoju i administracji konta. Chodzi głównie o tworzenie viralowych treści, sprzedaż i osiągnięcie interakcji z fanami.

Co zrobić żeby live był chętniej oglądany i trafił do DC?

Każdy TikToker powinien dostarczać wartościową treść. Oto wskazówki, które uatrakcyjnią Twoją transmisję i pomogą Ci się wyróżnić.

  • Zadbaj o odpowiednią scenerię, którą tworzy tło, oświetlenie i rekwizyty. Profesjonalną ekspozycję da się stworzyć nawet w warunkach domowych.
  • Przemyśl kwestie akustyki. Wszelkie hałasy i i niekontrolowane dźwięki mogą zakłócić odbiór filmu, więc cisza jest bardzo ważnym elementem wypowiedzi i tworzenia relacji.
  • Przygotuj się do wystąpienia. Zaplanuj wszystkie najważniejsze punkty wypowiedzi i ogranicz spontaniczne kwestie. Poszukiwanie informacji w czasie realizacji liva może zniekształcić cały efekt.
  • W celu zwiększenia zasięgu, przed transmisją opublikuj TikToka. To popularny sposób na zwiększenie liczby odbiorców.
  • Określ długość trwania emisji. Ta powinna oscylować w granicy 30 minut. W tym czasie zdążysz przyciągnąć widzów i nie znudzisz ich wystąpieniem.
  • Cały czas podtrzymuj dyskusję, odpowiadając na pytania widzów i komentując ich wiadomości.
  • Jeśli to możliwie to zaangażuj do pracy moderatora komentarzy, który pomoże przefiltrować wszystkie treści.

Podsumowanie

TikTok to doskonałe narzędzie do promocji, które pozwala na monetyzację swojej pasji. Poza filmami użytkownicy mogą tworzyć tu relacje na żywo, które zdobyły ostatnio wielką popularność. Emisje są łatwe w tworzeniu, a żeby z nich skorzystać należy mieć powyżej 16 lat i ponad 1000 widzów na kanale. Dzięki relacjom live użytkownicy mogą zarabiać przez dotacje otrzymane od fanów oraz jako influencerzy, podczas promowania produktów. TikTokerzy mogą także sprzedać swoje konto lub zostać konsultantami i wspierać inne marki. Bez wątpienia transmisje live pomagają przekuć swój talent w realne zyski i zwiększenie rozpoznawalności.