Konto profesjonalne na Instagramie

Co to jest konto profesjonalne na Instagramie?

Kto z nas nie słyszał o Instagramie. To popularne medium społecznościowe jest już znane prawie na całym świecie, a w swojej społeczności liczy miliard kont. O jego popularności świadczy również to, że każdego dnia dodawane jest tam mniej więcej czterech miliardów reakcji w postaci polubień jak i komentarzy.

Konto profesjonalne na Instagramie różni się od zwykłego kilkoma dodatkowymi funkcjami, które zdecydowanie poprawiają komfort i jakość użytkowania aplikacji. Oczywiście taki rodzaj konta nie jest zarezerwowany tylko dla firm, które w ten sposób poszukują nowych klientów, ale również dla tych, którzy chcą korzystać z dodatkowych funkcji lub planują w ten sposób zarabiać na życie.

Główną funkcją, dla której warto założyć konto profesjonalne są statystyki. Dają nam one wiedzę dotyczącą naszych odbiorców. Mianowicie, możemy dowiedzieć się: skąd pochodzą, ile mają lat czy jakiej są płci. Jest to bardzo pomocne do stworzenia własnej niszy docelowej, do której chcemy dotrzeć. W ten sposób łatwiej nam będzie rozplanować posty i określić ich konkretne tematy.

Wypromuj swój Instagram lub TikTok 🚀

Coraz większa konkurencja w social mediach nie pozwala Ci się rozwijać? Postaw na sprawdzone usługi marketingowe. Promowanie Instagram oraz TikToka nawet w 10 minut. Wypromuj swój profil już dziś!

Konto profesjonalne na Instagramie dla marek

Konto biznesowe na Instagramie daje możliwość, tym małym jak i większym, markom na stworzenie wizualnej obecność na platformie. Na Instagramie z łatwością można pokazać nowe produkty lub usługi, które oferujemy. Dodatkowo pokażemy tam ich właściwości i możemy bezpośrednio przekierować swoich odbiorców na swoją witrynę internetową. Warto również pamiętać o tym, że Instagram tak samo jak inne portale społecznościowe to kolejna opcja do kontaktu z potencjalnymi czy też stałymi klientami. W ten sposób można z łatwością określić trzy główne zastosowania kont biznesowych – reklama, obsługa klientów oraz P/R.

Jak założyć konto profesjonalne na Instagramie?

  1. Wejdź na swoje konto na Instagramie.
  2. Kliknij w trzy, poziome paski, które są w prawym, górnym rogu ekranu.
  3. Wybierz sekcje „ustawienia”, a następnie „konto”.
  4. Zjedź na sam dół ekranu.
  5. Kliknij w opcję „przejdź na konto profesjonalne”.
  6. Zapoznaj się z każdym slajdem, klikając „dalej”.
  7. Wybierz kategorię i podejmij decyzję, czy chcesz, żeby została ona pokazana na Twoim profilu.
  8. Zdecyduj, czy jesteś twórcą lub firmą.
  9. Wykonaj kilka kroków o które prosi Instagram. Możesz to zrobić od razu lub później. I już, gotowe!

Czym różni się konto profesjonalne firmowe od twórcy?

Różnice w przypadku tych dwóch profili są tak naprawdę nikłe, ale występują i należy wziąć je pod uwagę. Jeśli nie wiesz, które wybrać przeczytaj poniższe różnice.

  • Inne kategorie profilu, przy czym w przypadku twórcy jest ich zdecydowanie więcej,
  • Inne przyciski CTA,
  • W przypadku konta firmowego możemy dodać lokalizację do BIO,
  • Drobne różnice w statystykach oraz w wyglądzie Instagram Direct.

Dlaczego warto mieć konto profesjonalne na Instagramie?

  • Posiadanie profesjonalnego konta na Instagramie pozwoli Ci na wchodzenie w interakcję ze swoimi odbiorcami. Dodatkowo utrzymywanie stałych kontaktów z nimi jest o wiele prostsze, ponieważ dostajesz powiadomienie na swój telefon, kiedy otrzymasz nową wiadomość.
  • W relacjach InstaStories możesz pokazać swoją firmę od kuchni, dzięki czemu zdobędziesz zaufanie innych użytkowników.
  • Dostęp do profesjonalnych danych analitycznych, które pomogą Ci w dotarciu do osób, które będą zainteresowaną Tobą lub Twoją marką.
  • Firmy posiadające konto na Instagramie są w stanie dotrzeć do większej ilości osób, ponieważ to właśnie w social mediach dzieje się tak dużo.
  • Możesz udostępnić swój adres e-mail oraz numer telefonu do kontaktu.

Jak wypromować konto profesjonalne na Instagramie?

Wypromowanie profilu biznesowego na Instagramie nie jest tak trudne, jak się wydaje. Są na to dwa sposoby. Pierwszy to ten, w którym robimy wszystko organicznie, czyli od początku do końca sami. Procesy te bywają dosyć pracochłonne jak i czasochłonne. Druga metoda to ta płatna. Należy do nich możliwość zakupu lajków i obserwujących na Instagramie. Możesz również zatrudnić kogoś, kto specjalizuje się w tych tematach. Pamiętaj jednak, żeby:

  1. Być aktywnym, to znaczy komentować i lajkować posty innych,
  2. Używać stosowanych hasztagów,
  3. Odpisywać na DM, czyli wiadomości,
  4. Regularnie publikować,
  5. Stworzyć specjalny kupon rabatowy.

Czy konto profesjonalne zmniejsza zasięgi?

Jeszcze nie tak dawno bardzo popularny stał się mit, który opowiadał o tym, że posiadanie profilu profesjonalnego znacząco zmniejsza jego zasięgi. Mimo, że zdania nadal są podzielone, to jednak większość osób, podobnie jak my, nie uznajemy tego jako prawdy. Dodatkowo sam Instagram proponuje przejście na konto firmowe.

Konto profesjonalne – najczęściej zadawane pytania

Czy konto profesjonalne jest darmowe?

Tak, konto profesjonalne jest zupełnie darmowe.

Czy muszę mieć własny biznes, żeby posiadać konto profesjonalne?

Nie, konto profesjonalne jest dla każdego.

Czy mogę wrócić do klasycznego konta osobistego?

Pewnie, że tak. Możesz to zrobić w ustawieniach swojego konta na Instagramie.

Co jeszcze daje konto profesjonalne na Instagramie?

Istnieją jeszcze dwa elementy, o których nie napisaliśmy wcześniej – przycisk CTA w BIO oraz płatne promowanie postów, czyli zdjęć i wideo.

Czy konto profesjonalne daje możliwość monetyzowania postów?

Możliwość zarabiania na postach na Instagramie, mogłaby by okazać się dosyć przydatna, ponieważ wtedy influencerzy nie musieliby lokować przeróżnych produktów znanych marek, żeby dorobić do swojego budżetu. Monetyzacja treści, czyli zdjęć i filmów, jest powszechna, szczególnie na portalu YouTube. Jednak użytkownicy Instagrama niestety, ale nie mają takiej możliwości.

Konto profesjonalne na Instagramie – podsumowanie

Jak sam możesz zauważyć konto profesjonalne jest nie tylko dla dużych czy małych firm, ale również osób prywatnych, które być może chcą zacząć w ten sposób zarabiać. Jego założenie zajmuje mniej niż minutę, a daje wiele możliwości, które nie są dostępne dla zwykłych profili. Jeśli Twój profil na Instagramie ma służyć tylko do wrzucania zdjęć z wakacji lub selfie, to z pewnością konto biznesowe będzie dla Ciebie zbędne.