Promowanie firmy na Tiktoku czy warto

Promowanie firmy na TikToku – Jak promować i reklamować swój profil?

Można śmiało napisać, że TikTok jest najmłodszym członkiem rodziny serwisów określanych jako social media. Biorąc pod uwagę fakt, że swój początek portal ten miał w 2016 roku, aż dziw bierze, że tak dużej popularności nabrał dopiero w okolicach 2020 roku. Być może jest to efektem tego, że była to inicjatywa chińskiego przedsiębiorstwa ByteDance.

Początkowo głównymi odbiorcami TikToka były Chiny i państwa azjatyckie. Początki musiały być bardzo dynamiczne, gdyż jak podają różne źródła, już w 2020 roku społeczność serwisu osiągnęła 2 miliardów użytkowników.

Co wyróżnia TikTok na tle innych tego typu portali?

Od początku swojego istnienia TikTok skupiał głównie młodych użytkowników Internetu. Twórcy TikToka stworzyli idealną aplikację na mobilne urządzenia, gdzie prym wiodą smartfony.

Aplikacja umożliwia każdemu użytkownikowi tworzenie i publikowanie krótkich filmików z różnego rodzaju podkładami muzycznymi. Spotkało się to z bardzo dobrym przyjęciem przez grupę najmłodszych użytkowników smartfonów. Ze względu na prostotę tworzenia i udostępniania, krótkich filmików, młodzież chwyciła temat od samego początku. Również dzisiaj największą grupą odbiorców są osoby w przedziale wiekowym 16-24 lata.

I to właśnie ci użytkownicy byli i są głównym motorem napędowym całego serwisu. Facebook i Instagram dla młodzieży staje się pomału skostniałym przeżytkiem i coraz chętniej i śmielej „przerzucają się” oni do TikToka.

Zdjęcia na Instagramie czy filmiki na TikToka – co lepsze dla marketingu?

Niby skomplikowane pytanie, ale odpowiedź wydaje się bardzo prosta, TikTok ze swoimi zwariowanymi filmikami staje się najlepszym narzędziem marketingowym. Dlaczego tak, bo jeśli głównymi i największymi odbiorcami są młodzi ludzie, a często to nawet dzieci czy bardziej „młodsza młodzież” to czy nie jest to świetny grunt na stworzenie przyszłych odbiorców. Jest takie stare powiedzenie: „czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci”. I to jest najlepsze wytłumaczenie, dlaczego TikTok jest idealnym serwisem do tworzenia przyszłych wiernych klientów. Świat reklamy, reklamy wielkich, ogólnoświatowych koncernów różnych branż, zrozumiał szansę, jaka się przed nim otworzyła.

Na TikToku najszybciej można stworzyć nowych celebrytów, promujących różne produkty czy usługi. Młodzież w lot chwyta przekaz, który w sposób bardzo prosty jest podsuwany w filmikach. A przecież, czas szybko „leci” i dzisiejsi nastolatkowie już za parę lat będą potencjalnymi klientami. Ta świadomość od dawna jest w kręgu zainteresowania reklamodawców i marketingowców.

Czy warto promować firmę przez konto na TikToku?

Najrozsądniej jest, zamiast zastanawiać się nad tym pytaniem, jak najprędzej rejestrować konto na TikToku i z impetem wkraczać w ten świat. Jedną z takich niepisanych zasad obowiązujących na TikToku jest to, że im „głupszy” temat filmiku tym zyskuje większe uznanie. Taki układ jest idealny, dla każdej firmy, która dopiero zaczyna promowanie się i nie korzysta przy tym z usług, uznanych firm marketingowych.

W obliczu potężnego wyzwania, jakim jest odpowiednie przygotowanie przekazu reklamowego zawartego w krótkim filmiku, popełnione gafy i błędy mogą być zdecydowanie lepiej przyjęte niż wysoko budżetowe produkty reklamowe. Taki trochę „koślawy” filmik reklamowy bardzo dobrze wpisuje się w konwencję serwisu, jakim jest TikTok. Dzięki temu, mając skromny budżet reklamowy, początkujące firmy mogą nie martwić się zbytnio o popełniane gafy.

TikTok ads i formaty reklamowe

TikTok oferuje różnorodne formaty reklamowe, które mogą sprawdzić się doskonale do wypromowania contentu swojej firmy. TikTok ads zapewniają możliwość dotarcia do szerokiej, aktywnej społeczności, która codziennie spędza dużo czasu na tej platformie. Dzięki temu, można skierować reklamy do odpowiedniego targetu, zwiększając szanse na skuteczne przekazanie przesłania biznesowego.

Formaty reklamowe TikToka są dynamiczne i angażujące, co pozwala tworzyć ciekawe i oryginalne kampanie reklamowe. Oferują one możliwość wykorzystania dźwięku, efektów wizualnych i interakcji z użytkownikami, co przyciąga uwagę i buduje większe zaangażowanie. Dlatego, jeśli chcesz wypromować swój biznesowy content, TikTok stanowi dobrą platformę do tego celu.

Ile kosztuje reklama na TikToku?

Cena reklamy na TikToku zależy od wielu czynników. Aby reklama była skuteczna, warto skorzystać z TikTok Ads Manager, który umożliwia personalizowanie kampanii i monitorowanie wyników. Reklamy na TikToku są wyświetlane w sekcji feedu użytkowników, co gwarantuje większą widoczność i możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców. Koszt konkretnego ogłoszenia zależy od strategii marketingowej i celów jakie chcemy osiągnąć. Oceny i przekonanie potencjalnych klientów do zakupu to kluczowe aspekty kampanii reklamowej. Dzięki TikToku możemy dotrzeć do młodej i aktywnej grupy odbiorców, co może przyczynić się do zwiększenia konwersji i wzmocnienia naszej marki.

Na co należy zwrócić uwagę planując promocje na TikToku

TikTok cały czas ewoluuje w podobny sposób, jak działo się to z Instagramem. Początkowo Instagram miał służyć jako serwis do publikowania prywatnych zdjęć. Z czasem konwencja serwisu zmieniała się, odchodząc w dużym stopniu od swojego pierwotnego założenia. Podobna sytuacja prędzej czy później będzie również miała miejsce na TikToku.

Wiek odbiorców

Agencja GetHero przeprowadziła badania, z których wynika, że większość użytkowników TikToka stanowią kobiety, a wśród nich największa grupa to nastolatki i bardzo młode kobiety. Na podstawie tych danych, planując kampanie promocyjne, warto uwzględnić, do jakiej grupy odbiorców kierowany będzie przekaz. Wiadomo, że młode pokolenie ma zupełnie inne potrzeby niż starsze. Jednakże, wykorzystując w odpowiedni sposób influencerów i celebrytów, można bardzo łatwo kierować przekaz do wybranej grupy wiekowej. I nie ma tu zbytniego znaczenia fakt, że spora grupa promowanych rzeczy nie pasuje do zbyt młodych osób, ponieważ te osoby mogą już niedługo stanowić podstawową grupę klientów i o tym należy pamiętać.

Influencerzy

Delikatny przekaz w formie narracyjnej czy sytuacyjnej, wzmocniony znanymi celebrytami czy influencerami, łatwo trafia do młodych odbiorców. Oczywiście to, że młode pokolenie dominuje na TikToku nie oznacza, że jest to jedyna grupa użytkowników. Coraz więcej osób znudzonych czy niezadowolonych z Instagrama zaczyna doceniać walory, jakie posiada TikTok.

Każda droga prowadząca do klientów i powiększająca ich grono, powinna być wykorzystywana podczas promowania firmy. Serwisy społecznościowe to potężny rynek, to miliardy odbiorców różnych form przekazu, jeśli tylko pojawia się okazja zaistnienia w nich, zwłaszcza w nowych dopiero rozwijających się, powinno się z tego korzystać.

Jakość Twoich filmów oraz płatnych reklam

Jakość Twoich filmów i płatnych reklam ma kluczowe znaczenie dla sukcesu twojej marki. Wszechstronny i kreatywny format filmów przyciąga uwagę widzów i sprawia, że jesteś bardziej zapadający w pamięć. Płatne reklamy z wysoką jakością obrazu i dźwięku są bardziej skuteczne i przyciągają więcej klientów. Wykorzystanie „hashtag challenge” w twojej kampanii reklamowej może skutecznie zwiększyć zaangażowanie widzów i rozszerzyć zasięg marki. To innowacyjne podejście do marketingu, które nie jest łatwo zapomnieć. Trudno wyobrazić sobie marketing bez użycia różnych formatów filmów oraz płatnych reklam, które są niezwykle istotne dla poprawy widoczności i rozpoznawalności marki na rynku.

Chwytliwy opis i link do strony internetowej

Odkryj moc reklamy na TikToku, która jest niesamowitym narzędziem do kreowania świadomości marki i przyciągania nowych klientów. Brand, który wykorzystuje medium, takie jak TikTok do promocji, ma szanse dotrzeć do młodszego pokolenia, które jest bardzo aktywne w mediach społecznościowych. Możesz utworzyć wyjątkowy i chwytliwy opis wideo, który zintegruje twój produkt z najnowszym trendem, przyciągając tym samym więcej uwagi. Po zaangażowaniu widzów, zaproś ich do odwiedzenia Twojej strony internetowej, zamieszczając link bezpośrednio w Twoim profilu lub w opisie wideo. Dzięki temu klienci mogą łatwo wyświetlić Twoje produkty lub usługi i dowiedzieć się więcej o Twoim brandzie. Reklama na TikToku to prawdziwa szansa na zwiększenie Twojej widoczności online.

Więcej obserwujących i lajków to większe zaufanie

Więcej obserwujących i lajków na swoim koncie na TikToku to gwarancja większego socialproof, co w skutku przekłada się na większą wiarygodność i popularność konta. Wykorzystuje się to do promowania, czy to indywidualnej marki, czy do reklamowania firmy. Algorytm na tej platformie jest zaprojektowany tak, że im więcej interakcji (lajków, komentarzy, udostępnień) generuje post, tym jest on częściej i wyżej wyświetlany.

Social proof działa więc na zasadzie samoistnego amplifikatora – im jest wyższy, tym szybciej konto zyskuje nowych obserwujących i jeszcze więcej lajków. W ten sposób, podkreśla swoją pozycję na platformie, zwiększa swoją widoczność i przyciąga potencjalnych klientów lub partnerów do współpracy. Reklamowanie firmy na TikToku jest szczególnie skuteczne, jeżeli potrafimy skutecznie wykorzystać ten mechanizm.

Jak oceniasz ten post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić

Średnia ocena 4.8 / 5. Liczba ocen: 23

Jak narazie brak ocen! Bądź pierwszy i oceń post.