Statystyki na Instagramie

Statystyki na Instagramie – czym są i jak je sprawdzić?

Instagram od dłuższego czasu nie jest już tylko serwisem do dzielenia się własnymi zdjęciami z określoną społecznością. Dziś stanowi on bardzo skuteczne narzędzie promocyjne dla wielu znanych marek. W 2021 roku jest on już w pełni zintegrowany z Facebookiem oraz Whatsappem przez co jego potencjał może być jeszcze bardziej wykorzystywany. Nic więc dziwnego, że poza standardowym kontem do użytku prywatnego możemy założyć profil profesjonalny – dla firm, który daje o wiele więcej możliwości.

Chcesz mieć popularny profil na Insta? 🚀

Coraz większa konkurencja na Instagramie nie pozwala Ci się rozwijać? Postaw na sprawdzone usługi marketingowe w serwisie Instagram. Opracowaliśmy sprawdzone metody na pozyskiwanie lajków oraz follwersów na Instagramie. Wypromuj swój profil już dziś!

  • ⭐️ Błyskawiczna realizacja już w 10 minut
  • ⭐️ Bezpieczne płatności przelewem oraz BLIKiem
  • ⭐️ Ponad 70 000 zrealizowanych zamówień



Konto biznesowe jest ogólnodostępne. Oznacza to, że nie musisz posiadać własnej działalności, ani czerpać z profilu zysków finansowych, aby z takiej opcji skorzystać. Konto profesjonalne umożliwia między innymi wgląd do indywidualnych statystyk profilu, ułatwiających skuteczne nim zarządzanie. Czym są owe statystyki, czemu służą i jak je sprawdzić?

Konto firmowe na Instagramie

Jak założyć konto firmowe na Instagramie?

Bez względu na to czy prowadzisz własną działalność czy nie, możesz dokonać transformacji swojego konta na Instagramie z prywatnego na firmowe. Nie wiąże się to z żadnymi opłatami ani innymi wymaganiami. Możesz więc prowadzić działania promocyjne z poziomu swojego profilu i nie mieć konta biznesowego, albo nie prowadzić żadnych działań i mieć konto biznesowe.

Jeżeli jednak chcesz zacząć zarabiać na Instagramie, warto z tej opcji skorzystać. By włączyć konto biznesowe wystarczy wejść na swój profil, rozwinąć znajdujące się w prawym górnym rogu menu i zjechać na sam dół, gdzie widnieje opcja „przełącz na konto firmowe”. I gotowe! Od teraz masz dostęp do wielu dodatkowych funkcji, które pomogą Ci dotrzeć do nowych odbiorców i skutecznie promować swoje treści w sieci.

Najważniejszymi funkcjami do jakich masz dostęp z poziomu konta firmowego są oczywiście statystyki umożliwiające między innymi sprawdzenie, w jakich dniach i godzinach Twoi obserwujący są najbardziej aktywni, kim i skąd są. To wszystko pomaga w spersonalizowaniu treści i dostosowaniu ich do potrzeb użytkowników, co z kolei doprowadzi do zwiększenia popularności Twojego konta. Profil biznesowy umożliwia też promowanie postów, czego nie możesz dokonać z poziomu konta prywatnego. Ta płatna usługa sprawi, że pozyskasz kolejnych cennych followersów.

Statystyki konta na Instagramie

Statystyki konta na Instagramie – czym są?

Statystyki konta na Instagramie to nic innego jak analiza i podsumowanie działań podjętych przez Ciebie i innych użytkowników na Twoim profilu. Odnotowane i przeanalizowane są nie tylko obserwacje, polubienia i komentarze, ale i czas jaki obserwujący poświęcają na przejrzenie publikowanych na Twoim profilu treści.

W prosty sposób sprawdzisz, kto, kiedy i jak długo oglądał Twoje posty, które z nich wzbudziły największe zainteresowanie. To z kolei umożliwi Ci dostosowanie kolejnych postów do potrzeb tychże odbiorców. Dzięki wnikliwej analizie statystyk szybko przekonasz się, co należy zrobić, aby Twoje koto zyskało jeszcze większą popularność.

Im większa promocja profilu, tym większe możliwości zarobkowe. Właściciele znanych marek coraz częściej korzystają z popularnych profili w celu pokazania swoich produktów odbiorcom, a to jak wiele na tym zarobisz zależy tylko i wyłącznie od tego, jak bardzo popularne jest Twoje konto. Jak zatem się za to zabrać? Skoro już wiemy, jak i po co przełączyć konto prywatne na konto firmowe, to przejdźmy do tego, jak sprawdzić statystyki swojego konta.

Sprawdzanie statystyk – jak to zrobić?

Sprawdzanie statystyk na Instagramie nie wymaga ani szczególnej wiedzy, ani specjalistycznych umiejętności analitycznych. Podsumowane wnioski są niemalże gotowe do przejrzenia przez właściciela konta.

Aby się z nimi zapoznać wystarczy wejść na swój profil na Instagramie, następnie kliknąć w znajdujące się w prawym górnym roku rozwijane menu i wybrać opcję „statystyki”. W tym miejscu zaczyna się cała zabawa. W pierwszej kolejności zostaną nam przestawione statystyki z ostatnich 7 dni. Już na samym początku możesz je przełączyć na statystyki długoterminowe z ostatnich 30 dni. Zobaczymy do ilu użytkowników udało nam się dotrzeć, ilu zaczęło nas obserwować a ilu przestało. Być może będzie to miało coś wspólnego z ostatnio publikowanymi przez nas treściami?

Zobaczymy, jakie zdjęcia, relacje i filmy udostępniliśmy w tym czasie i z jakim odzewem ze strony innych użytkowników Instagrama się one spotkały. Z tej strony łatwo przejdziemy do podstrony, która będzie prezentowała naszą grupę odbiorców, czyli ogólnie skąd pochodzą (z jakich większych miast i regionów), jakiej są płci i w jakim wieku. Dodatkowo zobaczymy w postaci słupków, w których godzinach i w jakich dniach nasze posty cieszą się największym zainteresowaniem. To wszystko ponownie pozwoli nam dokładniej dostosowanie treści do grupy użytkowników, jaką zdefiniowaliśmy. Jeżeli bowiem promujemy produkty przeznaczone dla kobiet w średnim wieku, a największą grupę naszych odbiorców stanowią młodzi mężczyźni, to znak, że trzeba poszukać innych metod na dotarcie na pożądanego przez nas użytkownika Instagrama.

Świadome i skuteczne zarządzanie kontem dzięki statystykom

Skoro już wiemy, że statystyki są potrzebne i praktyczne, to warto zastanowić się, w jaki sposób możemy z nich skorzystać. Samo zapoznanie się z analizą działań podjętych z poziomu naszego profilu nic jeszcze nie wnosi. W jaki zatem sposób je wykorzystać?

Przede wszystkim pomogą nam stworzyć odpowiednią i dostosowaną do publikowanych przez nas treści grupę odbiorców. Chcąc później podjąć współpracę z rozmaitymi, bardziej i mniej znanymi markami, możemy udowodnić kontrahentowi nasze możliwości prezentując np. statystyki naszego konta. Jeśli produkt, który chcemy promować na naszym profilu, opisując go, fotografując i tworząc relację w oparciu o niego, ma być przeznaczony dla kobiet, okazując statystyki naszego konta możemy udowodnić, że to właśnie płeć piękna stanowi największą grupę naszych obserwujących. Co więcej ukażemy, jak często komentują i lajkują nasze posty. To jednak nie wszystko.

Analiza statystyk konta umożliwi nam eksperymentowanie z nowymi postami. Co to znaczy? Wiedząc do kogo docieramy, w jakim czasie i z jakim natężeniem możemy spróbować dodawać posty o parametrach dostosowanych do grupy docelowej. W ten sposób zmotywujemy i zachęcimy naszych followersów oraz innych użytkowników Instagrama do większej aktywności, co z kolei przełoży się na nasze zasięgi. Warto bowiem wiedzieć, że ogromny wpływ mają na nie, polubienia i komentarze dodane w jak najkrótszym czasie po dodaniu zdjęcia czy wideo.

Podsumowując kontrola i analiza statystyk konta z pewnością przyniosą wzrost popularności naszego profilu.