Instagram Reels czym sa rolki na Instagramie

Instagram Reels – Czym są rolki na Instagramie?

W sierpniu 2020 Instagram wprowadził na swoim portalu nową funkcję, Instagram Reels. Funkcja ta została szybko zaakceptowana przez społeczność i zaczęła nabierać coraz większego znaczenia między innymi w budowaniu pozycji kont. Początkowo rolki dostępne były w 50 krajach. Polscy użytkownicy otrzymali taką możliwość dopiero od października 2021 roku.

Co to są Instagram Reels?

Rolki są to krótkie filmiki, które każdy użytkownik portalu, może nagrywać bezpośrednio z aparatu Instagrama i udostępniać na swoim profilu.

Długość rolki jest określona i wynosi maksymalnie 60 sekund. Tematyka jest dowolna, a jedynym ograniczeniem może być złamanie regulaminu obowiązującego każdego użytkownika Instagrama.

Wypromuj swój Instagram lub TikTok 🚀

Coraz większa konkurencja w social mediach nie pozwala Ci się rozwijać? Postaw na sprawdzone usługi marketingowe. Promowanie Instagram oraz TikToka nawet w 10 minut. Wypromuj swój profil już dziś!

Gdzie wyświetlane są Instagram Reels?

Instagram Reels są wyświetlane na platformie Instagram. Reels to krótkie wideo o formacie podobnym do popularnej aplikacji TikTok. Użytkownicy mogą tworzyć i udostępniać swoje własne Reelsy na swoim profilu Instagram.

Te krótkie filmy można również znaleźć w sekcji „Przeglądaj” w aplikacji Instagram, gdzie można przeglądać i odkrywać różne Reelsy od innych użytkowników. W ten sposób Instagram daje możliwość jego użytkownikom do tworzenia i oglądania wesołych, dynamicznych i kreatywnych treści, które są popularne na platformach wideo.

Algorytm Instagram Reels

Algorytm Instagram Reels to nowa funkcja, która pozwala udostępnić krótki klip video w social media podobny do popularnego tiktoka.

Poprzez opcje „stories” można udostępnić krótki klip, który jest dostępny dla wszystkich użytkowników, którzy odwiedzają twoje publiczne konto. Wyraźnie widać, jak działa algorytm.

Instagram Reels – promuje oryginalny content, który jest atrakcyjny dla Twojej marki. Wprowadzenie tego algorytmu do twojego konta publicznego daje możliwość dotarcia do większej liczby użytkowników i zwiększa widoczność Twojej marki wśród społeczności. Instagram Reels staje się nieodłącznym elementem strategii marketingowej marki w mediach społecznościowych.

Jak nakręcić rolkę na Instagramie?

Rolki są nagrywane i dodawane do własnego profilu za pomocą smartfona. Można to robić w bardzo prosty sposób, korzystając z narzędzi przypisanych do każdego konta. Każdy zrobi to:

  • bezpośrednio nagrywając filmik z pozycji swojego profilu,
  • zamieszczając wcześniej nagrany filmik znajdujący się na smartfonie.

To dwa najprostsze sposoby nagrywania lub dodawania filmików odbywające się „na bieżąco” lub z wykorzystaniem materiału, który znajduje się w zasobach własnych czy też innych dostępnych w Internecie.

  1. W prawym górnym rogu w pozycji Aktualności nacisnąć „+”
  2. Przejść do pozycji „rolki”
  3. Na dole ekrany wybrać przycisk
  4. Rozpocząć nagrywanie
  5. Funkcja „podgląd” umożliwia przejrzenie nakręconego filmiku przed jego publikacją.

Zanim opublikuje się rolkę, można dodać do niej dodatkowe efekty w postaci naklejek, rysunków, tekstu, muzyki. Ikonki pojawiają się na ekranie i poprzez odpowiednie ich dobranie uatrakcyjnia się publikowane rolki.

Rolki na Instagramie – co warto wiedzieć?

Wykorzystując własne materiały, nie ma żadnego problemu, natomiast korzystając z innych materiałów, pochodzących z sieci, należy zwrócić uwagę, czy nie narusza się cudzych praw autorskich.

Nagrywając Rolki można wykorzystywać aplikacje systemowe zainstalowane na Instagramie lub posiłkować się zewnętrznymi aplikacjami np. InShot, VN itp. Jakość filmików można poprawić, korzystając z efektów specjalnych oraz dołączając muzykę. Wybór należy do nagrywającego i jego fantazji lub przemyślanego działania. Każda z form ma swoją grupę odbiorców.

Rolki mają jeszcze jedną bardzo ważną zaletę, są one dostępne dla wszystkich użytkowników Instagrama. Dzięki tej funkcji łatwo zainteresować własnych znajomych jak również osoby niebędące w ich gronie. Jest to bardzo dobry sposób na zbudowanie pozycji każdego konta.

Instagram Reels a InstaStories

Instagram Reels i InstaStories są dwoma popularnymi formatami udostępniania treści na platformie Instagram. Reels na Instagramie, to zakładka, która pozwala utworzyć minimum 15-sekundowe filmy wideo, które można łatwo edytować i pokazać swoim obserwującym.

Aby to zrobić, musisz wiedzieć jak obsługiwać ikonę Instagram Reels, która służy do dodawania efektów, teksu, a nawet oryginalny dźwięk podobnie jak na TikToku.

Z drugiej strony, InstaStories to miejsce, gdzie użytkownicy mogą publikować zdjęcia i krótkie filmy, które znikają po 24 godzinach. Obie funkcje są niezwykle użyteczne w marketingu, ponieważ Instagram Reels dają możliwość tworzenia angażującego i dynamicznego contentu.

Co warto zrobić, zanim zacznie się nagrywać rolki?

Powyżej w tekście przedstawione zostały najprostsze sposoby kręcenia i dodawania rolek. Czy to wystarczy? Odpowiedzi należy szukać we własnym podejściu i celu, jakiemu mają one służyć. Okazuje się, że nakręcenie własnego krótkiego filmiku jest bardzo proste, ale ważne jest to, co posiadaczowi profilu ma dać publikowanie rolek.

Jeśli rolki stanowią jedynie formę zabawy, nie jest potrzebna jakaś specjalna metoda, schemat itp. odnoszące się do ich treści, sposobu oraz czasu zamieszczania. Takie trochę bezmyślne korzystanie z rolek nie buduje pozycji konta, jedynie może przynieść krótkotrwałe mniejsze lub większe zainteresowanie profilem. Ta forma jest najczęściej wykorzystywana przez zdecydowaną większość użytkowników Instagrama.

Jeśli Rolki mają stanowić istotny element budowania pozycji konta, wymagają bardziej profesjonalnego podejścia. I nie chodzi tutaj wyłącznie o walory artystyczne kręconych filmików, ale sposób, w jaki one będę publikowane. Co to oznacza? Należy zastanowić się, do kogo kierowany jest przekaz pochodzący z rolek, jaki ma być motyw przewodni kolejnych filmików, jak długo przewiduje się prowadzenie kampanii promującej profil. I po takich wstępnych przemyśleniach, można przejść do realizacji i kręcenia rolek.

Insta Rolki w budowaniu pozycji na Instagramie.

Podejście do rolek zostało już w sposób krótki zasygnalizowane. Jeśli Rolki mają stanowić ważny element budowania pozycji własnej, firmowej czy produktowej, wymagają znacznie więcej uwagi i pracy niż bezmyślne, sytuacyjne filmiki zamieszczane przez większość użytkowników Instagrama.

Według statystyk, zamieszczanych między innymi przez Website Rating, ponad 70% użytkowników Instagrama to osoby poniżej 35 roku życia, a w odniesieniu do płci jest mniej więcej równowaga z niewielką przewagą mężczyzn – 51,6% mężczyźni, 48,4% kobiety. Ta najprostsza statystyka pokazuje, że chcąc osiągnąć duży sukces, należy kierować się z tematyką rolek do tej właśnie grupy odbiorców. Oczywiście nie ma „złotej reguły”, ale chłodna analiza powinna podpowiedzieć, jaki obrać kierunek w tworzeniu i prowadzenia konta opartego w dużej mierze na rolkach.

Jak się przygotować do kręcenia i publikowania Rolek?

Są dwa najprostsze schematy tworzenia i publikowania rolek na Instagramie. Oczywiście nie są to jedyne sposoby podjęcia wyzwania, ale realia pokazują, że przynajmniej jeden z nich jest najczęściej stosowany przez większość Instagramowiczów

  1. Rolki impulsywne

Bardzo często stosowana metoda, prosta, ale czy skuteczna? Rolki określone tu jako impulsywne są zazwyczaj bez większego ładu i składu. Kręcenie ich odbywa się w zależności od sytuacji, w jakiej znajduje się twórca, od nastroju, od panującej mody itp. Zazwyczaj są one kompletnie nieprzemyślane i niedające nic konstruktywnego, tak dla odbiorcy jak dla budowania pozycji konta. Aby się o tym przekonać, wystarczy trochę pooglądać, co ludzie publikują. Jest to dobra forma dla osób traktujących Instagram jako portal rozrywkowy.

  1. Rolki przemyślane, z planem.

To już nieco wyższy poziom, wymagający od użytkownika będącego zarazem autorem rolek, więcej pracy. Jeśli konto i zamieszczane tam rolki mają służyć budowaniu pozycji konta, marki osobistej, firmowej czy produktowej, trzeba podejść do tematu w sposób jak najbardziej przygotowany, żeby nie rzec profesjonalny.

Zanim zacznie się publikować rolki, warto najpierw prześledzić, jak robią to inni, co pokazują, w jaki sposób tworzą rolki i jak trzymają się one pewnej całości przekazu. Po takim, kilkudniowym wertowaniu Instagrama, dobrze jest dać sobie trochę odpoczynku np. tydzień, dwa i dopiero po tym czasie wrócić do opracowywania własnej drogi publikowania rolek i ich zawartości. Głowa będzie w części oderwana od tego co zostało zaobserwowane i tym samym bardziej otwarta na własne pomysły.

Nie jest sztuką, naśladować rolki publikowane przez innych. Największą wartość będą miały filmiki oparte na własnej koncepcji. Im ona będzie bardziej niszowa, tym ma większe szanse nie zginąć wśród rolek publikowanych codziennie na Instagramie. Należy też zdawać sobie sprawę, że pewne podobieństwa zawsze będą występowały, przecież nikt nie każe twórcy rolek od nowa wynajdywać koło, które już zostało wynalezione.

3 popularne narzędzia do tworzenia Rolek na Instagramie

Trzy popularne narzędzia do tworzenia rolek na Instagramie, które mogą z pewnością przyczynić się do podniesienia standardu Twojej strony, to Canva, InShot oraz CapCut.

Canva jest znana za swoje łatwe w użyciu narzędzia do tworzenia grafik, ale pamiętaj, że można również tworzyć treści wideo, w tym insta reels.

InShot to idealne narzędzie do edycji filmów, które umożliwia dodanie do swojego rolla napisów, muzyki i efektów dźwiękowych.

CapCut jest zaawansowanym edytorem wideo, który pozwala na tworzenie efektów AR, a zatem tworzenie atrakcyjnych i oryginalnych rolek.

Warto jednak zaznaczyć, że tworzenie rolek jest możliwe również bezpośrednio na Instagramie. Platforma ta oferuje tutorial, który pokazuje, jak używać różnych funkcji takich jak zmiana trendu audio, dodawanie filtrów i wiele innych. Te narzędzia z pewnością pomogą Ci wyróżnić się na tle innych użytkowników Instagrama.

Co jeszcze warto wiedzieć o rolkach na Instagramie?

Wiadomo jest, że Instagram jest połączony z Facebookiem. Na Facebooku również użytkownicy mają możliwość publikowania rolek. Jeśli użytkownik Instagrama ma swój profil na Facebooku, to tworząc rolki, warto wykorzystać możliwość publikowania ich zarówno na jednym jak i na drugim portalu. Robiąc w ten sposób, zwiększa się automatycznie zasięgi i przyciąga się więcej obserwujących i tu, i tu.

4.6/5 - (25 votes)