Kiedy publikować na Instagramie

Kiedy publikować posty na Instagramie?

Instagram to serwis, który niewątpliwie z dnia na dzień zyskuje coraz większą popularność. Miejsce, w którym jeszcze do niedawna publikowano zdjęcia z krótkimi opisami w celach czysto prywatnych, dziś stanowi doskonałe zaplecze marketingowe dla wielu popularnych marek.

Najbardziej znane konta mogące poszczycić się kilkunastoma, a nawet kilkudziesięcioma tysiącami obserwującym swą sławę zyskały nie bez powodu i nie z dnia na dzień. Aby zoptymalizować swoje konto i dotrzeć do jak największej ilości użytkowników trzeba trzymać się kilku podstawowych zasad. Jedną z nich jest odpowiedni czas dodawania zdjęć. Kiedy więc należałoby je zamieszczać, aby mogło je zobaczyć jak najwięcej osób?

Chcesz mieć popularny profil na Insta? 🚀

Coraz większa konkurencja na Instagramie nie pozwala Ci się rozwijać? Postaw na sprawdzone usługi marketingowe w serwisie Instagram. Opracowaliśmy sprawdzone metody na pozyskiwanie lajków oraz follwersów na Instagramie. Wypromuj swój profil już dziś!

  • ⭐️ Błyskawiczna realizacja już w 10 minut
  • ⭐️ Bezpieczne płatności przelewem oraz BLIKiem
  • ⭐️ Ponad 70 000 zrealizowanych zamówień


Najlepszy czas do wrzucania postów na Instagrama

To, w jakim czasie publikujemy nasze posty na Instagramie, ma kolosalne znaczenie, jeżeli chcemy, aby uzyskało jak największą ilość polubieni i komentarzy. To z kolei może się bezpośrednio przyczynić do zwiększenia zasięgów na naszym koncie. By dotrzeć do jak największej ilości odbiorców, publikuj zawsze w podobnych godzinach, tak aby Twoi najbardziej zaufani obserwujący, którzy czekają na udostępniane przez Ciebie treści, się nie zawiedli.

W jakich jednak godzinach najlepiej publikować posty na Instagramie? Otóż przeprowadzono na ten temat setki badań, a ich wyniki każdego roku są nieco odmienne. Jedno natomiast jest pewne, bez względu na to, w jakiej części świata żyjemy, z Instagrama najczęściej korzystamy w przerwie śniadaniowej – w godzinach między 11 a 13 oraz wieczorem – po godzinie 19.

Czy możemy zrobić coś więcej? Owszem. Każde konto posiada określoną i charakterystyczną grupę odbiorców. Warto więc sprawdzić, w jakich godzinach najczęściej dochodzi do interakcji ze strony obserwujących właśnie na naszym koncie. Możemy tego dokonać, sprawdzając statystyki na naszym prywatnym koncie. Jak to zrobić?

Statystyki na Instagramie kiedy wrzucać post

Gdzie znaleźć statystyki o aktywności obserwujących na naszym koncie?

Regularne sprawdzanie statystyk konta umożliwi nam szybkie dotarcie do wielu informacji oraz optymalizację działań podjętych z poziomu danego profilu w taki sposób, aby dotarł on do jak największej ilości użytkowników Instagrama. Jedną z takich cennych informacji są między innymi te dotyczące czasu, w jakim użytkownicy są najbardziej aktywni na naszym koncie. Jak to sprawdzić? Wystarczy, że po wejściu na własny profil klikniesz w rozwijane menu, znajdujące się w prawym górnym rogu, a następnie naciśnij w opcję „statystyki”. Jest ona dostępna oczywiście wyłącznie w koncie biznesowym, dlatego, jeżeli jeszcze go nie posiadamy, czym prędzej to zmieńmy.

Po wejściu w opcję „statystyki” klikamy w podświetlony na niebiesko obok informacji o twojej grupie odbiorców napis: „wyświetl wszystkie”. Ujrzymy szeroko rozpisane indywidualne statystyki właśnie naszego profilu. Będą tutaj dane dotyczące pochodzenia, wieku, płci, ale także, co w tym momencie najbardziej dla nas interesujące – aktywne godziny.

Pory te będą się różnić w zależności, od tego jakich obserwujących mamy. Jednak z pewnością większość z nas zauważy, że są to godziny wieczorne. Wiedza ta umożliwi nam publikowanie postów w porach największej aktywności na naszym koncie. Czy to jednak ma znaczenie? I jakie korzyści przyniesie nam publikowanie w takim optymalnym czasie?

Czy zawsze powinniśmy publikować w tym samym czasie?

Systematycznie weryfikując statystyki naszego konta biznesowego, po pewnym czasie możemy zauważyć, że pewne informacje ulegną stopniowej zmianie. Zmienić się może nie tylko ilość obserwujących, ale również ich średni wiek czy kraj pochodzenia, a nawet godziny ich największej aktywności. O ile będzie to jednorazowy akcent, nie musimy na niego reagować, choć powinniśmy go odnotować w swojej pamięci. Z czasem bowiem pory aktywności naszych followersów mogą ulec całkowitej zmianie, a my chcąc, aby konto nie straciło zasięgów, musimy być czujni i brać te zmiany pod uwagę podczas publikowania postów.

Pamiętajmy jednak o naszych, wcześniej wspomnianych i wiernych obserwujących, którzy na publikowane przez nas zdjęcia i treści czekają – bo na pewno takich mamy i musimy się zatroszczyć o to, aby nie odeszli. Zmian dokonujmy więc stopniowo i pozwólmy się im przyzwyczaić. Sprawmy, aby ich w ogóle nie zauważyli. Dobrze prosperujące, dynamiczne konto idzie z duchem czasu, bierze pod uwagę aktualne potrzeby użytkowników, dopasowuje się do statystyk. Korzystajmy z tych możliwości, jeżeli chcemy, żeby nasz profil był czymś więcej niż wyłącznie prywatnym kontem.

Regularne postowanie na Instagramie

Jakie korzyści przynosi regularne publikowanie postów na Instagramie?

Regularne publikowanie postów na Instagramie przynosi wymierne korzyści, jeśli chodzi o zasięgi. Umożliwia dotarcie do jak największej ilości użytkowników, a co za tym idzie pozyskanie ich do grona swoich obserwujących.

Publikowanie w optymalnych godzinach zwiększa również szanse na szybkie pozyskanie jak największej ilości polubień oraz komentarzy pod zdjęciem, co z kolei wpływa bezpośrednio na algorytm Instagrama, który sprawi, że zostanie ono wyświetlone jeszcze większej ilości osób. W ten sposób koło się zamyka. Dobra godzina dodania postu to większa ilość polubień, większa ilość polubień, to częstsze wyświetlenie postu a częstsze wyświetlenie zdjęcia to większa ilość polubień i tak w kółko.

Do czego jednak to wszystko prowadzi. Otóż im bardziej popularne konto, im więcej lajków pod zdjęciami, im więcej obserwujących, tym większe szanse na korzystną współpracę z markami prowadzącymi promocję na Instagramie. Dzięki takim zabiegom zyskujemy zatem popularność, która docelowo może przynieść wymierne korzyści finansowe. Oczywiście, aby zwykły, prywatny profil przekształcić w dobrze zarabiające konto biznesowe nie wystarczy regularnie i systematycznie w podobnych godzinach publikować zdjęć. Zdjęcia te powinny być przede wszystkim ciekawe i opatrzone interesującym, być może nawet intrygującym opisem, podpisane właściwymi hasztagami.

Godzina publikowania jest bowiem równie ważna jak wszystkie inne elementy mogące wpłynąć na algorytm Instagrama. Dlatego wszystkie czynności prowadzone z poziomu naszego konta powinny być zrównoważone.